
Andreas Utterström vinner "Cision PR Influencer Award 2025"
Andreas Utterström är vinnaren av utmärkelsen "Cision PR Influencer Award 2025". Prisets syte är att lyfta de PR-konsulter som statuerar exempel genom sitt egna sätt att hantera PR-hantverket och delas ut för 14:e året i följ.

IR & CorpComms-podden: Här är de 5 mest lyssnade avsnitten 2019
De fem mest lyssnade avsnitten Cisions IR- och CorpComms-podd under 2019

Topp 5 mest lyssnade avsnitten av Passion för kommunikation 2019
2019 har varit ett år fyllt av fantastiska poddgäster, bland annat har Tom Xiong gästat för att berätta om kommunikationsklimatet i Kina och Jeanette Fors-Andrée var med i vår livepodd för att bena ut do’s and don’ts kring kriskommunikation.

PR för startups och andra utan budget
Det har blivit dags att prata om PR för startups och hur man gör PR utan budget! Hur lyckas man med PR när man har stora ambitioner men begränsad budget? Våra gäster är PR-konsulten Karin Bäcklund som precis skrivit klart boken ”PR för startups” och Lisa Rytter som har stor erfarenhet från PR-arbete i startupmiljöer såsom Wrapp och Left or Right.

PR-skola med Breakit
Hur har ekonomimedier gått från att vara ganska torra publikationer till att idag locka en bred publik med nya journalistiska grepp? För att ta reda på det bjöd vi in Stefan Lundell, medgrundare av Breakit och en drivande kraft bakom utvecklingen av den svenska näringslivsjournalistiken. Han betygsätter även flera pressmeddelanden utifrån en näringslivsjournalists perspektiv i poddens lilla PR-skola.

Zlatans investering i Hammarby – internationell succé men med negativ klang
Zlatan Ibrahimovic går in som ägare av fotbollsklubben Hammarby. Nu visar en stor internationell analys av Cision att nyheten även varit en internationell angelägenhet.

Daniel Redgert är Sveriges mest inflytelserika PR-konsult i digitala kanaler 2019
I år tilldelades Cision PR Influencer Award 2019 Daniel Redgert, vd på byrån Redgert Comms.

Brit Stakston: “Mer nischad kommunikation och nära relation till sin publik”
Vi följer upp fjolårets succé med att intervjua vår finalist Brit Stakston till utmärkelsen Cision PR Influencer Award.

Så lyckas du med din företagswebbplats
vad förväntar sig kapitalmarknaden av företagswebbplatser och hur bra lever bolagen upp till de förväntningarna? Årets upplaga av undersökningen Webranking by Comprend är här och vi ska ta del av de färska resultaten tillsammans med vår gäst Staffan Lindgren, VD på Comprend. Mot slutet av avsnittet övergår diskussionen kring årets vinnare av undersökningen – Swedish Match.

Så fångar du analytikerns intresse med Peter Benson
I detta avsnitt gästas vi av börsjournalisten och medieentreprenören Peter Benson som driver analystjänsten Börsplus och även håller på att ta över det anrika magasinet Affärsvärlden. Vi får höra hur det går med det projektet och får även hans syn på hur IR-arbete ska göras för att han och resten av analytikerkåren ska vara nöjda.

Deeped Niclas Strandh: “Stories blir den självklara plattformen för att konvertera via Instagram”
Vi följer upp fjolårets succé med att intervjua finalisten Deeped Niclas Strandh till utmärkelsen Cision PR Influencer Award.

André Frisk: “Lokal kulturell kunskap ihop med erfarenhet av globala varumärken är hårdvaluta”
Vi följer upp fjolårets succé med att intervjua våra finalister till utmärkelsen Cision PR Influencer Award. Först ut är André Frisk, PR-konsult och medgrundare av Wikberg&Frisk.

Sharareh Hoss: “Socialt ansvarstagande blir ännu viktigare nästa år”
Vi intervjuat Sharareh Hoss, grundare och VD för Hoss Agency.

Research tipsar: Motorsport och Formel 1
Den här månaden tipsar vi följande bloggar och influencers från vår databas med fokus på motorsport.

Daniel Sjöholm, MCL: Fallgropar att undvika kring loggbok och MAR
Vi intervjuat Daniel Sjöholm, VP på Markets & Corporate Law, angående hans syn på vilka problem bolag brottas med kring MAR och loggbokshantering.

Fem sätt att integrera IR med kommunikationsavdelningen
Här är fem tips att tänka på för att göra integrationen mellan avdelningarna enklare.

Medarbetarporträtt: Martin Rosén, Senior Account Manager

Sveriges mäktigaste i sociala medier med Emanuel Karlsten
Vilka är mäktigast i den svenska sociala mediesfären och hur klarar sig traditionella medier och företag jämfört med influencers? Detta förklarar journalisten Emanuel Karlsten som gästar Passion för kommunikation för att presentera Maktbarometern 2019 som kartlägger vilka svenskar som har mest makt i sociala medier.

Svenskarnas internetvanor 2019
Årets stora kartläggning av svenskarnas internetvanor – Svenskarna och internet 2019 – är här och Måns Jonasson från Internetstiftelsen gästar podden för att dela de viktigaste slutsatserna från årets rapport.

Research tipsar: Grön matlagning
Den här månaden tipsar vi om bloggar och influencers från vår databas med fokus på grön matlagning.

Kriskommunikation med Jeanette Fors-Andrée & Rolf van den Brink
I detta livepoddavsnitt gräver vi ned oss i kriskommunikationens olika aspekter. Hur gör man när det hettar till på presstelefonen och vad förväntar sig journalisterna under krisens gång? Har rädslan för drev har gjort att företag har medietränat sönder sina talespersoner. Gästar gör krishanteraren och medietränaren Jeanette Fors-Andrée och journalisten Rolf van den Brink.