Kraftig ökning av mediegenomslaget, Zelensky engagerade mest och en del negativ publicitet. Det visar en medieanalys från Cision Insights av World Economic Forum 2023 i Davos. Ta del av hela rapporten och lär mer om hur företag bäst kan delta på stora event.

 

Cision Insights gör det enkelt att se hur medier rapporterar och vad som engagerar i sociala medier kring exempelvis större event. I den här här rapporten analyseras tusentals artiklar och sociala medier-inlägg om World Economic Forum, som hölls i januari i Davos i Schweiz.

 

En slutsats av analysen är att mediesynligheten blev betydligt större än under pandemiåren. Vad det beror på finns att läsa i rapporten, tillsammans med mycket annat såsom:

  • Vilka frågor som fick störst medial uppmärksamhet
 
  • Vilka företag på plats engagerade mest
 
  • Andel negativ och positiv publicitet 
 
  • Vilka fler än Zelensky fick störst synlighet 
 
  • Rekommendationer för kommunikatörer inför deltagande på event

 

Är du intresserad av att följa upp ditt företags mediesynlighet? Läs mer här om hur Cision Insights kan hjälpa dig!

Ladda ned rapporten: Medietanalys World Economic Forum 2023

Felaktig information? Töm formuläret

Genom att fylla i formuläret godkänner du att Cision kan använda din information för att kontakta dig med marknadsrelaterad kommunikation (nyhetsbrev, inbjudan till webinarium, eventinbjudningar, produktinformation och utbildande material). För mer information, vänligen läs vår Integritetsdeklaration.