Företag behöver konsekvent kommunicera sin berättelse för att hålla sig aktuella för sin publik, men det är inte alltid lätt att veta när man har nyheter som är värda att dela.
En vanligt missuppfattning är att endast de mest betydande händelserna, som en produktlansering eller en fullskalig omprofilering, är tillräckligt stora för att motivera ett pressmeddelande. Faktum är att det finns många fler anledningar till att skicka ut ett pressmeddelande, och de organisationer som regelbundet får medieutrymme vet att nyckeln till att få journalisters uppmärksamhet är att dela en varierad mängd nyheter.
Det mest effektiva sättet att få journalister att uppmärksamma och rapportera om din nyhet är att skicka ett pressmeddelande. I Cisions årliga State of the Media-undersökning rankar journalister konsekvent pressmeddelandet som deras främsta källa för att få idéer till artiklar.
I "10 nyhetsvärdiga anledningar att skicka ett pressmeddelande" beskriver vi de vanligaste ämneskategorierna för pressmeddelanden och hur de kan användas.
Din organisation arbetar dagligen med nyhetsvärdiga initiativ, så missa inte möjligheten att dela ditt varumärkes historia med din publik genom att skicka ett pressmeddelande när något betydelsefullt händer.
Ladda ned "10 nyhetsvärdiga anledningar att skicka ett pressmeddelande"
Rapporten är skriven på engelska