Varför är personer med utländsk bakgrund underrepresenterade i den svenska mediebilden, hur ska man tänka för att kommunicera mer inkluderande och vilka bra case finns det med företag som stärkt sin affär just på grund av inkluderande kommunikation?
Detta och mycket mer pratar vi om med Roshanak Fatahian, Diversity & Inclusion Director på NORD DDB Stockholm och medgrundare av All of Us. Vi får även höra mer om Halebops strategier för att kommunicera inkluderande från Nicklas Stuxgren, Head of Halebop. De har bland annat precis gett ut tredje upplagan av restaurangguiden Not So White Guide.
Om Passion för kommunikation
I Cisions podcast Passion för kommunikation bjuder vi i varje avsnitt in en specifik gäst som är specialist inom sitt område. Det bjuds på tips, trendspaningar och intressanta samtal. I varje avsnitt är Oskar Larsson, marknadsansvarig på Cision och Åsa Melin Mandre, PR-konsult på Greenhill Relations med i studion. Gemensamt för alla gäster, Oskar och Åsa är att de alla delar en passion för kommunikation.