Hur ska kommunikatörer arbeta för att skapa en god relation till en journalist? Vilken roll får pressavdelningen vid en granskning? Och vad ska man absolut inte göra? Detta (och mycket mer) diskuterar vi i avsnittet tillsammans med Dagens Opinions chefredaktör Rolf van den Brink och Axfoods presschef Magnus Törnblom.
För 16:e året i rad har Cision frågat över 3000 svenska och internationella journalister om deras vardag på redaktionen och deras relation till PR-proffs och kommunikatörer. Enkätsvaren har mynnat ut i journalistrapporten State of the Media 2024, en rapport vi refererar till ett flertal gånger i poddavsnittet.
Här kan du ladda ned State of the Media 2024 - fokus Sverige
Här kan du ladda ned State of the Media 2024 - globala resultat
Om Passion för kommunikation
I Cisions podcast Passion för kommunikation bjuder vi i varje avsnitt in en specifik gäst som är specialist inom sitt område. Det bjuds på tips, trendspaningar och intressanta samtal. I varje avsnitt är Oskar Larsson, marknadschef på Cision och Åsa Melin Mandre, PR-konsult på Greenhill Relations med i studion. Gemensamt för alla gäster, Oskar och Åsa är att de alla delar en passion för kommunikation.