Hur gör man för att hitta nya investerare via instagram och andra sociala medier? Och vilka investerargrupper finns där egentligen? Idag pratar vi om IR-kommunikation i sociala medier med Michele Gasparetti, VD för Daglig Utdelning, en av de största svenska finanskanalerna i sociala medier.
Cision lanserade nyligen en ny tjänst för distribution på sociala medier i samarbete med Daglig Utdelning för att möta de skiftande behoven i den moderna medievärlden. Tjänsten innebär att börsnoterade kunder har möjlighet att addera distribution till sociala medier genom att publicera sin IR-kommunikation på Daglig Utdelnings Instagramkonto, en av de största finanskanalerna på sociala medier i Sverige.
Avsnitt 32 – "IR-kommunikation på sociala medier" med Michele Gasparetti, VD på Daglig Utdelning
Avsnittet är ungefär 34 minuter långt
Om IR & CorpComms-podden
I varje avsnitt får Cision besök av en intressant person inom kommunikationsbranschen för IR, finansiell information och Corporate Communications. I studion hittar du alltid Magnus Thell och Åsa Melin Mandre.