Hur gör man för att hitta nya investerare via instagram och andra sociala medier? Och vilka investerargrupper finns där egentligen? Idag pratar vi om IR-kommunikation i sociala medier med Michele Gasparetti, VD för Daglig Utdelning, en av de största svenska finanskanalerna i sociala medier.

 

Cision lanserade nyligen en ny tjänst för distribution på sociala medier i samarbete med Daglig Utdelning för att möta de skiftande behoven i den moderna medievärlden. Tjänsten innebär att börsnoterade kunder har  möjlighet att addera distribution till sociala medier genom att publicera sin IR-kommunikation på Daglig Utdelnings Instagramkonto, en av de största finanskanalerna på sociala medier i Sverige. 

Läs mer om den nya tjänsten här.

Avsnitt 32 –  "IR-kommunikation på sociala medier" med Michele Gasparetti, VD på Daglig Utdelning

Avsnittet är ungefär 34 minuter långt

Om IR & CorpComms-podden

I varje avsnitt får Cision besök av en intressant person inom kommunikationsbranschen för IR, finansiell information och Corporate Communications. I studion hittar du alltid Magnus Thell och Åsa Melin Mandre.