Livepodd om USA-valet – kampen om mediesynligheten
Valrörelsen i USA pågår för fullt i tider med social distansering och ett uppskruvat tonläge. Hur påverkar det kandidaternas kampanjer? Och vem lyckas bäst att nå ut med sitt budskap – Trump eller Biden?
Vi har bjudit in PR-konsulten och USA-kännaren Elizabeth Walentin och Seth Gilpin från Cision USA, som följer valet i amerikanska medier. Tillsammans kommer de att nysta i kampen om mediesynligheten och diskutera vem som lyckas bäst med att nå ut med sitt budskap.
Frågor som diskuteras är bland annat:
- Är det Trump eller Biden som som vinner kampen om att nå ut med sitt budskap i medierna?
- Hur konkurrerar Biden i de sociala medierna när Trump har cirka 10 gånger fler följare?
- Lyckas kampanjerna engagera väljarna utan dörrknackning, torgmöten och bilder på presidentkandidater som pussar en bebis?
- Vad kan vi lära av kampanjarbetet i USA inför nästa valrörelse i Sverige 2022?
Avsnitt 76– “Livepodd om USA-valet – kampen om mediesynligheten”
Avsnittet är ca 45 minuter långt
Om Passion för kommunikation
I Cisions podcast Passion för kommunikation bjuder vi i varje avsnitt in en specifik gäst som är specialist inom sitt område. Det bjuds på tips, trendspaningar och intressanta samtal. I varje avsnitt är Alexander Mason, Kommersiell chef på Cision Skandinavien och Åsa Melin Mandre, PR-konsult på Greenhill Relations med i studion. Gemensamt för alla gäster, Alex och Åsa är att de alla delar en passion för kommunikation.