
Ökad synlighet och stärkt SEO för Inex One efter global distribution med PR Newswire
Hur gör man för att som snabbväxande teknikbolag inom marknadsundersökningar öka synligheten och stärka varumärket? Vi har pratat med Max Friberg, VD och medgrundare av svenska Inex One som nyligen har använt sig av Cisions distributionsnätverk PR Newswire för att nå ut med sitt budskap.

Så arbetar Steamery med Cisions bevakningstjänst och analysverktyg
Hur lyckas man som ett litet, snabbväxande företag göra PR, mäta resultatet och omvärldsbevaka på hela 65 marknader? Detta vet Lisa Wirenfelt som är PR- och marknadschef på Steamery, ett svenskt startup-bolag som arbetar med klädvård. Till sin hjälp använder de Cisions nya bevakningstjänst Next Gen Cision Communications Cloud. Vi har intervjuat Lisa om PR-arbetet och hur de använder omvärldsbevakning för att nå sina verksamhetsmål.
.png)
Vikten av kundkontakt i en kris: Insights from the Air
Fallgroparna är många för företag och organisationer när det kommer till kriskommunikation, något flygbranschen kände av under sommarens semestersäsong. En kraftig ökning av antal resenärer, I kombination med personalrelaterade utmaningar, resulterade i köer, konflikter och kaos.
Mazda: Effektiv Optimering av Varumärkets Budskap
Inför Mazdas lansering av sin första eldrivna bil på den brittiska marknade tog de hjälp av Cisions medieanalystjänsterför att skaffa användbara insikter baserat på de europeiska mediareaktionerna på fordonets tidigare lansering i Europa.

Case – IFS och Cision Communications Cloud
Som mångårig kund hos Cision valde IFS under 2019 att gå över till Cisions PR-plattform Cision Communications Cloud som det centrala navet för deras kommunikation och PR.