Vi följer upp fjolårets succé med att intervjua våra finalister till utmärkelsen Cision PR Influencer Award som delades ut den 28 november 2019 på den årliga Spinn-galan. Tidigare har vi intervjuat André Frisk.

Nu har turen kommit till Sharareh Hoss, grundare och VD för Hoss Agency. Stort grattis till din topp 6-placering i Cision PR Influencer Award! 

Varför tror du att du lyckas placera dig bland de 6 främsta i år?
Först och främst vill jag vara lite uppriktigt ödmjuk och tacka lite klädsamt för nomineringen. Sen kan jag passa på och vara lite ojante och svara att det antagligen är för att min syster och jag driver Stockholms, just nu, hetaste PR- och eventbyrå.


Så, en placering bland de sex främsta är nog kopplat till att vi andas och lever PR och kommunikation. Kanske på ett mer nyskapande sätt än många andra. Vi saknar direkt erfarenhet och utbildning inom området och har, på tre år, byggt det vi har genom att göra saker på ett annat sätt, på vårt sätt.

Hur arbetar du med digital PR för att bygga ditt personliga varumärke?
Jag tror på att alltid vara transparent och alltid låta ens riktigt personlighet alltid lysa igenom och på så sätt undvika att bli en ”digital persona”, en gimmick. Det kan kännas svårt ibland men det är just i balansen mellan vardag och hårt arbete, även bakom kulisserna, man kan visa sin mänsklighet. Sen tror jag benhårt på att bara göra samarbeten i sina sociala kanaler som man kan stå för helhjärtat, vilket också bidrar till äktheten. 

Vilka kommunikationstrender tror du kommer att prägla 2020?
Det råder väl inga tvivel om att socialt ansvarstagande lever vidare och blir ännu viktigare nästa år? En trend som jag tror blir en utmaning för oss i kommunikationsindustrin är att algoritmerna, i annonsering såväl som på sociala plattformar, blir allt smartare vilket gör det tuffare att bryta igenom bruset.


Men samma sak gäller här som med det "personliga varumärket” - jag tror på att vara tydlig och ärlig.
Det ska vara tydligt och det ska gå snabbt för att hinna fånga upp konsumenten, då framför allt kring rörligt content som tveklöst kommer att öka under 2020.

Vem vinner Cision PR Influencer Award 2019?
Den som förtjänar det mest, såklart.