I Cisions globala serie Media Coffee intervjuar vi journalister från ledande organisationer på globala marknader för att ta reda på de bästa sätten att kommunicera med media.
I den här intervjun hör vi Sanjay Mehra, chef för multimedia och försäljning på ANI, om medielandskapet i Indien och får hans bästa tips för PR-ansvariga när de har att göra med journalister i regionen.
4 rekommendationer från Sanjay Mehra från ANI:
- Skriv ett pressmeddelande som om det vore en nyhetsartikel och undvik att använda för många adjektiv och reklaminnehåll
- Autenticitet är en av de viktigaste faktorerna som ANI tar hänsyn till när de granskar pressmeddelanden
- Bästa sättet att följa upp journalister är via e-post
- Försök att skicka pressmeddelanden under arbetstid, då redaktörerna är mer benägna att se och uppmärksamma dem.
Vill du också nå ut med ditt PR-arbete internationellt?
➡️ PR Newswire - Marknadens i särklass bästa distributionsnätverk.
Medverkande i intervjun: