I Cisions globala serie Media Coffee intervjuar vi journalister från ledande organisationer på globala marknader för att ta reda på de bästa sätten att kommunicera med media.

I den här intervjun hör vi Sanjay Mehra, chef för multimedia och försäljning på ANI, om medielandskapet i Indien och får hans bästa tips för PR-ansvariga när de har att göra med journalister i regionen.

4 rekommendationer från Sanjay Mehra från ANI:

  • Skriv ett pressmeddelande som om det vore en nyhetsartikel och undvik att använda för många adjektiv och reklaminnehåll
  • Autenticitet är en av de viktigaste faktorerna som ANI tar hänsyn till när de granskar pressmeddelanden 
  • Bästa sättet att följa upp journalister är via e-post
  • Försök att skicka pressmeddelanden under arbetstid, då redaktörerna är mer benägna att se och uppmärksamma dem.
Vill du också nå ut med ditt PR-arbete internationellt?

➡️ PR Newswire - Marknadens i särklass bästa distributionsnätverk.

 


Medverkande i intervjun: