I Cisions globala serie Media Coffee intervjuar vi journalister från ledande organisationer på globala marknader för att ta reda på de bästa sätten att kommunicera med media.
I detta avsnitt berättar Chris Seper, vice ordförande och Digital GM på NewsNation, om medielandskapet i USA och de bästa sätten att arbeta effektivt för att nå ut med sin nyhet där.
NewsNation är positionerat som USA:s källa för opartiska nyheter, där engagerade användare får nyheter som representerar hela spektrumet av perspektiv över hela landet.
5 rekommendationer för att arbeta med amerikanska journalister från Chris Seper::
- Trovärdighet är nyckeln: hjälp till att bekämpa felaktig information genom att tillhandahålla länkar till webbplatser och källor.
- Välj dina strider när du skickar pressmeddelanden och följ upp de viktigaste.
- Anpassa budskapet i ditt pressmeddelande till de medium du riktar dig till.
- För intervjuer i radio och TV – föreslå talespersoner som har medieutbildning och som kan framföra huvudpunkterna tydligt.
- Tänk på pressmeddelandets aktualitet och tidpunkt.
Vill du också nå ut med ditt PR-arbete internationellt?
➡️ PR Newswire - Marknadens i särklass bästa distributionsnätverk.