Genom Cision erbjuder vi direktpublicering på några av Sveriges största nyhetssajter, där ibland Realtid.se som vi ska prata mer om idag. Tillsammans har vi ett långt samarbete och när du som kund väljer att använda Realtid.se som kanal publiceras dina nyheter på deras förstasida samtidigt som de dagligen skickas ut till deras prenumeranter.
Vi har träffat Maria Pellborn, VD på Realtid, för att höra lite mer om fördelarna med att synas på just Realtid.se.
Hej Maria, berätta mer om Realtid och vad man får som Cision-kund?
Hos oss på Realtid har vi ambitiösa mål. Vi strävar efter att ha Sveriges bästa oberoende bevakning av näringslivets hjärta; profilerna, pengarna och politiken. Vi har 300 000 läsare varje månad och en miljon sidvisningar. Vårt nyhetsbrev går ut till 70 000 unika e-postadresser två gånger per dag.
Vilka är det som döljer sig bakom de här sifforna?
Vår målgrupp är unik. 22 % jobbar som VD, 61% är chef, VD eller investerare och 59 % äger minst ett bolag. Många har även en hög köpkraft, 26 % har ett placeringsbart kapital över 5 MSEK. Hela 68 % kan fatta beslut inför inköp av konferenser/utbildningar, IT, M&A tjänstebil eller resor.
Är det något speciellt ni kommer fokusera på under det kommande året, 2022?
Förutom pressreleaser/telegram har Realtiden ambition att skapa de bästa annonsprodukterna för kapitalanskaffning och IPO men även för fondmarknaden. Vi vill synliggöra onoterade bolag och vara ett nav för kapitalanskaffning genom oberoende journalistik och annonstjänster. Och även ESG, som vi bevakar sedan 2021. Vi tror på ett hållbart näringsliv.
Vi har även tagit tillvara på läsarnas intressen genom Finrummet, ett nyhetsbrev som kommer varje torsdag till 100 000 läsare. Där satsar vi på mat och vin, men även resor och bilar kommer att flytta in.
Det finns alltså mängder av anledningar för dig som Cision-kund att välja Realtid. Publiceringen sker enkelt via Cisions kommunikationsverktyg CisionPoint. Vill du veta mer om hur du publicerar ditt pressmeddelande direkt på Realtid.se. Läs mer här.