feb. 12, 2016 / in Sverige Blogg / by Ulrika Peyron

Känner du att du ibland tar fram innehåll som ingen läser eller som inte får den uppmärksamhet du vill att det ska få? Här kommer några tips på hur du hottar upp ditt content så att människor börjar bry sig:  

  1. Gör din research
    Du kommer inte att vara den första som skriver om det du vill skriva. Kolla upp ämnet ordentligt och se vad som redan skrivits. Vad kan du göra annorlunda och hur kan ditt innehåll bli bättre än det som redan skrivits? Din personliga vinkel och statistik (om läsarna vill ha det) gör att du befäster dig som trovärdig inom ditt område.

  2. Gör en mix av content
    400 ord långa blogginlägg ger ett ganska enkelspårigt intryck på dina läsare. Försök variera dig och hitta nya angripssätt. Skriv en e-bok, lägg till en video eller en infograf i ditt inlägg. Dra till med olika typer av innehåll för att nå olika människor.

  3. Älska det du skriver!
    Läs igenom ditt innehåll. Bankar hjärtat hårt när du ser vad du skrivit? Skulle du vilja läsa det om du råkade snubbla över det på internet? Du bör vara stolt över det du producerar. Om du gillar det du skriver, kommer förhoppningsvis andra att göra det också.

  4. Använd humor och var informell
    När du skämtar och är informell flörtar du med läsarna och de lär känna dig. Men fundera över vilka dina läsare är. Om de inte gillar för lättsamt innehåll bör du välja att skriva på ett annat sätt. Däremot är det nog ingen som blir sur om du slänger in en kul kommentar här och där.

  5. Be folk dela
    Dela ditt blogginlägg i sociala medier och be folk att dela vidare. Börja dela andras innehåll så kommer de vara mycket mer benägna att dela ditt.

  6. Lyssna på sociala medier
    Om du behöver inspiration om vad du ska skriva om, ge dig ut på de sociala plattformarna och spana så får du koll på vad folk i din bransch pratar om och vad som är hett just nu.

     

    Källa: Cision US blog

 

Tags : PR-tips

Most Recent Posts

Cision Blogs Topics

  • Best Practices

    Få de senaste uppdateringarna och best practice inom PR, kommunikation och marknadsföring.

  • Tips och trix

    Läs artiklar och få inspiration på hur du förbättrar dina kommunikations-insatser inom digital synlighet, marknadsföring, PR och IR. Cision ger dig tipsen!

  • Produkter och tjänster

    Läs mer om hur Cision kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete med PR, IR- och corp comms och hur du kan nå ut till rätt mottagare.

  • Nyhetsbrev inom kommunikation

    Få tips och inspiration kring hur du bäst arbetar med din kommunikation genom våra nyhetsbrev!

About Ulrika Peyron

Jag jobbar som Content Marketing Manager för Cision i Norden. Här på bloggen får du tips och inspiration kring saker som rör kommunikation, PR och Investor Relations. Du hittar också information om våra samarbeten, events och annat som händer hos oss på Cision.